Evan Špigl je mladi američki biznismen koji je postigao neverovatan uspeh sa svojom kompanijom Snap Inc, poznatijoj kao Snapchat. U ovaj poslovni poduhvat Špigl se upustio sa svojim prijateljima Bobijem Marfijem i Redžijem Braunom još dok su bili studenti na Univerzitetu Stanford.
Transformacija studentskog projekta u posao vredan više milijardi dolara, učinile su Špigla 2015. godine najmlađim milijarderom na svetu, budući da je tada imao svega 25 godina.
Snapchat predstavlja multimedijalnu mobilnu aplikaciju čiji koncept podrazumeva deljenje fotografije, videa i poruka koje su vremenski ograničene, nakon čega one nestaju sa ove platforme. Razvijena je 2011. godine, da bi već do kraja 2012. dostigla million dnevno aktivnih korisnika. Značajan rast popularnosti aplikacije primorao je Špigla da napusti studije kako bi se fokusirao na biznis. Ispostavilo se da je doneo ispravnu odluku.
Naime, već 2013. godine, kompanija “Facebook” je ponudila tri milijarde dolara za kupovinu “Snapchata”. Špigl je ovu ponudu odbio, a pokazaće se da je i ova odluka bila dobra, budući da današnja vrednost “Snapchata” procenjuje na više od 90 milijardi dolara!
Osim “Facebooka”, za kupovinu ove aplikacije bio je zainteresovan i “Google”, ali je Špigl odbio i ovu ponudu.
Kako kaže, tajna njegovog uspeha leži u “pravilu od 99%” koje svakodnevno primenjuje. Ovo pravilo zapravo znači odbijanje 99% sugestija i predloga koje mu okruženje nudi kako bi razvio svoj posao.
Takođe, ono što razlikuje ovog mladog lidera od starijih kolega jeste i način na koji vodi svoje poslovne sastanke. Tako na primer, umesto da razgovara o poslovnim pitanjima u konvencionalnim konferencijskim salama, ovaj 32-godišnji preduzetnik preferira šetnju sa saradnicima u blizini svoje kancelarije u Los Anđelesu.
Pored toga, odlučio je da ne održava redovne sastanke sa zaposlenima, te nije retkost da neke važne informacije o funkcionisanju kompanije i novim funkcijama aplikacije radnici saznaju iz medija.
Iako je njegov način upravljanja za mnoge iznenađujući, to se očigledno ne odražava na tržišnu vrednost kompanije, kao i na njegovo lično bogatstvo. Na ovogodišnjoj Forbsovoj listi milijardera našao se na 55. mestu sa ukupno 13,8 milijardi dolara bogatstva.